nytt
- Eminem gjorde dette til et mesterverk
Men skal gutta hans få lov til å smile?
Arthur Frobisher arthur@730.no 30. aug 2012 kl. 09:09FacebookTwitterTips en vennSkriv ut
HOLDER DET EKTE (PARAMOUNT)

Denne uken slapp Eminems «supergruppe» Slaughterhouse (Royce da 5'9", Joell Ortiz, Crooked I, Joe Budden) sitt debutalbum for Shady, Welcome to: Our House. Undergrunnsheltene forteller Sway fra MTV hvor vrient det kan være å gjøre kjernefansen fornøyd, samtidig som man forsøker å få nye tilhengere:

Fortsetter nedenfor videoen.



- Jeg føler at folk forventer det høyeste nivået av lyricism fra oss, men ofte så føler jeg at de ikke vil at vi skal være glade, ler Detroit-mannen.

- Haha, de vil ikke at vi skal selge skiver, de vil bare at vi skal rapper bedre enn alle andre… I det sekundet vi gir radio noe de kan spille, sier folk «hva gjør de?? De forsøker å bli kommersielle!!». Å gå kommers, er ikke det du må gjøre for å forsørge din familie?, undrer retoriske Royce.

Eminems bestis sikter til singelen «My Life» med Cee Lo Green, som han - ved å rappe noen linjer - forsøker å forklare hvorfor ikke er pop.

Innspillingen av platen ble styrt av Em, men han gav angivelig gutta full frihet.

- «Jeg kommer ikke til å gå inn i studio og tråkke på deres kreative integritet», sa Eminem til meg... Så det vi gjorde var at vi gikk inn i studio, vi rappet, vi drakk oss fulle og gikk tilbake til studio og rappet. Vi gav ham rundt 40 låter og han ordnet slik at det ble et mesterverk... Jeg elsker dette albumet, og det er på grunn av Marshall... Han gjorde like mye jobb som oss.

Snoking på settet til videoen til Slaughterhouses «Throw It Away» med Swizz Beatz, produsert av Mr. Porter alias Kon Artis (fra Ems MIA-gruppe D12):



I skrivende stund har Slaughterhouses debutalbum for Eminem 5 av 5 stjerner hos amerikanske iTunes, basert på 1769 stemmer. Her kan du høre og laste ned Welcome to: Our House:


Utenom Eminem og Swizz, gjester Busta Rhymes og frøken Aylar Skylar Grey.

Eminem er co-produsent på 12 av låtene, som også er laget av big dogs som No I.D., Alex da Kid, Hit-Boy og Boi-1da.

I sommer gjestet Slaughterhouse Oslo, Bergen og Stavanger.

PS: Spa merch? Limited edition Slaughterhouse-headphones fra Dr. Dre og Slaughterhouse-tegneserie:

 
Del denne saken:Kommenter nedenfor:
730s nyhetsbrev

Instagram @730no

Utgiver: 730 AS, Observatoriegaten 1b, 0254 Oslo, c/o Music Norway.
Redaktør: Janne Monsen Tveit janne@730.no. Eier: Gisle G. Stokland gisle@730.no.
Kontakt/tips: post@730.no. Utvikler: 8020. Annonsere?